IRS Jaarverslag 2001 Pagina printen

maandag 1 juli 2002

Dit IRS Jaarverslag geeft een overzicht van de onderzoeksactiviteiten van het IRS in 2001, de daarbij verkregen resultaten en kennisoverdracht. Als u onderstaande file opent krijgt u het hele jaarverslag als 1 pdf-file. De verschillende projecten uit dit jaarverslag staan ook per project als een kleine pdf-file op onze site. Bent u geinteresseerd in een bepaald specifiek onderwerp dan kunt u deze ook vinden via onze zoekmachine en/of interessegebieden.

Contact: Jurgen Maassen, Frans Tijink
Co-auteur: Willem Heijbroek, Toon Huijbregts, Monique Kaemmerer, Piet van der Linden, Hans Schneider, Noud van Swaaij, Jessica Vereijssen, Jan Wevers, Peter Wilt
Uitgave: IRS Jaarverslag 2001

Leren van de Gewichts- en kwaliteitsopgave

De gegevens die iedere teler na levering van de bieten toegestuurd krijgt kan eveneens nuttige informatie bevatten over de teelt van het afgelopen seizoen. Grote verschillen in kwaliteitscijfers tussen de geleverde vrachten kunnen duiden op een heterogeen perceel of haarden van ziekten en plagen. In dit bericht zijn links naar meer informatie te vinden over de belangrijkste oorzaken van een slechte bietenkwaliteit en eventuele verbetermaatregelen.